Reklamacje produktów

Reklamacja z powodu uszkodzeń w czasie transportu lub wad fizycznych:

  • w przypadku widocznych śladów uszkodzenia opakowania
  • po rozpakowaniu okazało się, że towar jest uszkodzony, rozbity, pęknięty, itd.
  • po dokładnym obejrzeniu produktu okazało się, że towar ma wady fabryczne

Przebieg reklamacji:

  1. W przypadku widocznych śladów uszkodzenia opakowania zewnętrznego należy w obecności kuriera spisać protokół szkody – odbiorca ma na to 7 dni kalendarzowych
  2. Uszkodzenie towaru lub wady fabryczne należy zgłaszać na formularzu reklamacji, wraz z wybraniem preferowanej formy rozpatrzenia reklamacji:

    a) wymiana towaru na nowy,
    b) zwrot pieniędzy,
    c) rabat na produkt,
    d) inna propozycja,

  3. Po zgłoszeniu reklamacji przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, należy przygotować towar do odesłania i przekazać kurierowi, którego zlecimy po odbiór przesyłki.
  4. W przypadku reklamacji składanych przez przedsiębiorstwa i jednostki budżetowe, koszty dostarczenia towaru do siedziby sklepu spoczywają na kupującym.
  5. Po rozpatrzeniu reklamacji skontaktujemy się z klientem

Wady widoczne podczas użytkowania

  • w trakcie użytkowania towar okazał się wadliwy, popsuł się, nie spełnia swojej funkcji

Przebieg reklamacji:

  1. Prosimy o wykonanie i przesłanie na nasz adres mailowy sklep@metalowy.alplast.com.pl zdjęcia przedstawiającego wadę.
  2. Należy wypełnić formularz reklamacji i oczekiwać na odpowiedź z naszej strony
  3. Należy przygotować towar do odesłania i przekazać kurierowi, którego zlecimy po odbiór przesyłki.
  4. W przypadku reklamacji składanych przez przedsiębiorstwa i jednostki budżetowe, koszty dostarczenia towaru do siedziby sklepu spoczywają na kupującym.
  5. Po rozpatrzeniu reklamacji skontaktujemy się z klientem

Zawartość przesyłki nie zgadza się ze złożonym zamówieniem 

  • po otwarciu paczki okazało się, że jej zawartość jest niezgodna z zamówieniem,
  • brakuje jednego lub więcej produktów w paczce

Przebieg reklamacji:

Ze względu na możliwe różne przyczyny niezgodności zamówienia z zawartością paczki, w celu sprawnego rozwiązania problemu, prosimy o bezpośredni kontakt z naszym sklepem sklep@metalowy.alplast.com.pl 

WAŻNE

  • Koszty:
    Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów z tytułu reklamacji. Kurier wysłany po odbiór towaru opłacany jest w całości przez nas. Ponosimy również koszty związane z wysyłką naprawionego lub wymienionego towaru.Przedsiębiorcy nie będący na prawach konsumenta oraz jednostki budżetowe ponoszą koszty wysyłki towaru w ramach reklamacji.
  • Przygotowanie przesyłki do odbioru
    Reklamowane produkty powinny być przygotowany do wysyłki w bezpiecznym opakowaniu, aby nie uszkodziły się podczas transportu. Należy zabezpieczyć je przed przemieszczaniem się podczas transportu.
  • Termin reklamacji
    Proces reklamacyjny trwa, zgodnie z ustawą, do 14 dni od momentu dostarczenia uszkodzonego produktu do naszej siedziby. W przypadku konieczności dokonania naprawy lub wymiany, termin zakończenia reklamacji może być wydłużony o czym klient zostanie poinformowany.

Warto wiedzieć:

  • Każda reklamacja rozpatrywana jest w sposób indywidualny.
  • W sytuacji, gdy wymiana towaru na nowy nie będzie możliwa do zrealizowania, ze względu na wyczerpanie się zapasów magazynowych, możliwa jest wymiana reklamowanego produktu na inny z oferty sklepu lub zwrot należności.

Zwrot produktów

  • Klient ma prawo zwrócić produkty w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podania przyczyny zwrotu.
  • Paczkę ze zwracanymi produktami Klient nadaje na własny koszt. Uwaga – nie przyjmujemy paczek wysłanych za pobraniem.
  • Po dotarciu paczki z produktami, dokonamy zwrotu pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odbioru przesyłki w naszej siedzibie.
  • Ważnej! Warunkiem akceptacji zwrotu jest otrzymanie przez nas produktu nieuszkodzonego oraz nie posiadającego śladów użytkownika.
  • Klientami upoważnionymi do skorzystania z prawa zwrotu towaru są Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  • Nie przyjmujemy zwrotów od przedsiębiorstw i jednostek budżetowych.
  • Zwrotom nie podlegają produkty wykonane na indywidualne zamówienie.

PROCEDURA ZWROTU

  1. Należy pobrać i wypełnić formularz zwrotu.
  2. Zwracany produkt należy solidnie zapakować i dołączyć wypełniony formularz.
  3. Paczkę można nadać dowolnym przewoźnikiem na adres T.H. Alplast, ul. Śliwkowa 1, 78-100 Niekanin.
  4. Zwrot pieniędzy na wskazany numer konta zlecimy w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu.