Reklamacje produktów
Reklamacja z powodu uszkodzeń w czasie transportu lub wad fizycznych:
- w przypadku widocznych śladów uszkodzenia opakowania
- po rozpakowaniu okazało się, że towar jest uszkodzony, rozbity, pęknięty, itd.
- po dokładnym obejrzeniu produktu okazało się, że towar ma wady fabryczne
Przebieg reklamacji:
- W przypadku widocznych śladów uszkodzenia opakowania zewnętrznego należy w obecności kuriera spisać protokół szkody – odbiorca ma na to 7 dni kalendarzowych
- Uszkodzenie towaru lub wady fabryczne należy zgłaszać na formularzu reklamacji, wraz z wybraniem preferowanej formy rozpatrzenia reklamacji:
a) wymiana towaru na nowy,
b) zwrot pieniędzy,
c) rabat na produkt,
d) inna propozycja, - Po zgłoszeniu reklamacji przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, należy przygotować towar do odesłania i przekazać kurierowi, którego zlecimy po odbiór przesyłki.
- W przypadku reklamacji składanych przez przedsiębiorstwa i jednostki budżetowe, koszty dostarczenia towaru do siedziby sklepu spoczywają na kupującym.
- Po rozpatrzeniu reklamacji skontaktujemy się z klientem
Wady widoczne podczas użytkowania
- w trakcie użytkowania towar okazał się wadliwy, popsuł się, nie spełnia swojej funkcji
Przebieg reklamacji:
- Prosimy o wykonanie i przesłanie na nasz adres mailowy sklep@metalowy.alplast.com.pl zdjęcia przedstawiającego wadę.
- Należy wypełnić formularz reklamacji i oczekiwać na odpowiedź z naszej strony
- Należy przygotować towar do odesłania i przekazać kurierowi, którego zlecimy po odbiór przesyłki.
- W przypadku reklamacji składanych przez przedsiębiorstwa i jednostki budżetowe, koszty dostarczenia towaru do siedziby sklepu spoczywają na kupującym.
- Po rozpatrzeniu reklamacji skontaktujemy się z klientem
Zawartość przesyłki nie zgadza się ze złożonym zamówieniem
- po otwarciu paczki okazało się, że jej zawartość jest niezgodna z zamówieniem,
- brakuje jednego lub więcej produktów w paczce
Przebieg reklamacji:
Ze względu na możliwe różne przyczyny niezgodności zamówienia z zawartością paczki, w celu sprawnego rozwiązania problemu, prosimy o bezpośredni kontakt z naszym sklepem sklep@metalowy.alplast.com.pl
WAŻNE
- Koszty:
Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów z tytułu reklamacji. Kurier wysłany po odbiór towaru opłacany jest w całości przez nas. Ponosimy również koszty związane z wysyłką naprawionego lub wymienionego towaru.Przedsiębiorcy nie będący na prawach konsumenta oraz jednostki budżetowe ponoszą koszty wysyłki towaru w ramach reklamacji. - Przygotowanie przesyłki do odbioru
Reklamowane produkty powinny być przygotowany do wysyłki w bezpiecznym opakowaniu, aby nie uszkodziły się podczas transportu. Należy zabezpieczyć je przed przemieszczaniem się podczas transportu. - Termin reklamacji
Proces reklamacyjny trwa, zgodnie z ustawą, do 14 dni od momentu dostarczenia uszkodzonego produktu do naszej siedziby. W przypadku konieczności dokonania naprawy lub wymiany, termin zakończenia reklamacji może być wydłużony o czym klient zostanie poinformowany.
Warto wiedzieć:
- Każda reklamacja rozpatrywana jest w sposób indywidualny.
- W sytuacji, gdy wymiana towaru na nowy nie będzie możliwa do zrealizowania, ze względu na wyczerpanie się zapasów magazynowych, możliwa jest wymiana reklamowanego produktu na inny z oferty sklepu lub zwrot należności.
Zwrot produktów
- Klient ma prawo zwrócić produkty w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podania przyczyny zwrotu.
- Paczkę ze zwracanymi produktami Klient nadaje na własny koszt. Uwaga – nie przyjmujemy paczek wysłanych za pobraniem.
- Po dotarciu paczki z produktami, dokonamy zwrotu pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odbioru przesyłki w naszej siedzibie.
- Ważnej! Warunkiem akceptacji zwrotu jest otrzymanie przez nas produktu nieuszkodzonego oraz nie posiadającego śladów użytkownika.
- Klientami upoważnionymi do skorzystania z prawa zwrotu towaru są Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Nie przyjmujemy zwrotów od przedsiębiorstw i jednostek budżetowych.
- Zwrotom nie podlegają produkty wykonane na indywidualne zamówienie.
PROCEDURA ZWROTU
- Należy pobrać i wypełnić formularz zwrotu.
- Zwracany produkt należy solidnie zapakować i dołączyć wypełniony formularz.
- Paczkę można nadać dowolnym przewoźnikiem na adres T.H. Alplast, ul. Śliwkowa 1, 78-100 Niekanin.
- Zwrot pieniędzy na wskazany numer konta zlecimy w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu.